img> src="https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/9b/2d/f2/new-york-city.jpg"

dinsdag 7 augustus 2012

Shopblog Bretange, Parijs + Arnhem

Ik moet jullie toch wel bekennen dat ik een beetje achterloop met de vakantie artikelen. Gaby is vandaag terug gekomen en van haar kunnen jullie ook een shopblog verwachten.
Anyway, in de derde week van de zomervakantie hebben we van te voren besloten om een dagje Disney te doen. Dus van Bretange helemaal naar Parijs. Het was wel goed te doen, alleen zaten we een uurtje in de file. Achja, het is Parijs. Toen we aankwamen hadden we erg honger dus besloten we naar een groot winkelcentrum te gaan om te eten. De mensen van het hotel stelde het winkelcentrum Val D'Europe voor, wat een gigantisch winkelcentrum bleek te zijn!

En voordat ik altijd op vakantie ga sluit ik altijd een deal met mijzelf dat ik minimaal 2 merken die niet of nauwelijks in Nederland verkrijgbaar zijn. Ik hoopte op het merk Sleek en Kiko, helaas heb ik alleen Kiko kunnen vinden. Eerst had ik afgesproken dat ik wat dingen bij Kiko mocht kopen in Lille, want daar kwamen we toch langs. Toen ik in het winkelcentrum was en ik een bord zag met alle merken erop, begon ik opeens enthousiast te springen. Sephora, L'occitane, KIKO AAAAH. Ik was behoorlijk enthousiast omdat ik er al wat dingen van heb gehoord. Toen ik naar de winkel zelf ging viel het me een beetje tegen. De dingen die ik graag wou hebben waren uitverkocht en het was een vrij kleine winkel. Nouja, ik heb alsnog een paar dingen gekocht. Verder was er in Bretange zelf nog een Yves Rocher winkel die 2x zo groot was als die van Kiko, en waar ik stiekem nog enthousiaster over ben. Daar heb ik dus ook wat spullen geshopt. Verder ben ik na de vakantie nog naar Arnhem geweest met een vriendin. Ben je al enthousiast geworden? Kijk snel
verder!


























Laat ik beginnen bij Yves Rocher. Yves Rocher is een Frans merk waarvan er maar een paar winkels in heel Nederland zitten. En serieus, Frankrijk zit er mee volgegooid. In eerste instantie dacht ik dat het een high end merk was, want ik kende het niet zo goed en met mijn gedachten zijn Franse merken vaak een stukkie duurder. Was dus niet zo! Het is een aardig grote winkel die huidverzorging, parfum en cosmetica verkoopt.
De cosmetica was niet zo bijzonder, maar ze hadden een vrij grote collectie qua douche spullen dus daar heb ik wat dingen geshopt. Trouwens, bijna de hele collectie van Yves Rocher is met 50% korting afgeprijst!!!























Toen ik de eerste keer naar de Yves Rocher winkel ging nam ik een 'Fizzy Bath Cube' mee in de geur framboos. Die vond ik zo lekker dat ik er nog 2 heb gekocht! Deze bad tabletten kan je gebruiken in een voetenbad of in een gewoon bad. Het duurt even voordat ze helemaal op zijn, het zijn geen bad tabletten die in een handomdraai weg zijn. Deze zijn op de site van Yves Rocher €0,90 maar ik heb ze in Lannion gekocht voor €1,00. Grr.

Ook hier weer hetzelfde verhaal, toen ik er de eerste keer kwam zag kocht ik de mini versie van deze douchegel, en ik vond hem zo lekker dat ik gelijk de fullsize heb gehaald. Deze twee douchegels ruiken heerlijk naar verse roos. Enig nadeel vind ik dat ze doorzichtig zijn, dit zorgt ervoor datj e al snel teveel pakt, wat je al in de verpakkingen kunt zien. Ik heb ze al een paar keer met plezier gebruikt en dit zijn mijn #1 douchegels op het moment. De fullsize was €2,85 en de mini €1,50 geloof ik.


























































Dit kleine nagellakje zat in een bak met een stuk of 7 verschillende kleuren. Ik nam de koraalroze mee. Er zit 3 ml in en hij dekt in 2 laagjes. Deze was €1,50.



Dupe gespot! Dit lakje van Yves Rocher lijkt verdacht veel op Essie's Peach Daiquiri. Al is die van Essie wel iets lichter, maar het verschilt niet veel. De wijsvinger en middelvinger zijn Essie, de ringvinger en pink zijn Yves Rocher.

























En we zijn bij Kiko aangekomen! Kiko is een Italiaans merk dat te koop is in Frankrijk, ItaliĆ« natuurlijk, Duitseland, Engeland, Portugal en Spanje. Deze oogschaduw heb ik al gebruikt, excuses, maar ik ben er helemaal verliefd op. Hij zit al 2 weken in mijn dagelijkse routine haha. Ook al gebruik ik niet elke dag ookschaduw. Dit is 100 Chocolate/Cream van de Colour Sphere collectie. Deze is €4,90.


















































De oogschaduw is echt een beauty maar de pigmentatie is oke. Niet heel slecht maar ook niet supergoed. Helemaal rechts heb ik ze samen geswatcht. Bij elke kleur zijn het 2 veegjes.


























































Toen ik naar het nagellakschap keek viel deze kleur mij op. O my, wat een beauty! Het is dat hij niet fijn in gebruik is, maar ik ben echt verliefd op de kleur! Hij lakt wel een beetje vervelend en hij dekt erg slecht. Hier heb ik 3 laagjes. Deze nagellak is €2,50.

























In een klein winkeltje in Lannion genaamt Look Sosso zag ik dit shirt in de etalage hangen. Gelijk was ik verliefd. Ik ben zelf helemaal gek van alles wat te maken heeft met Londen, Parijs of New York. Ik heb hem gepast en hij ging rechtstreeks naar de kassa. Ik hou van dit shirt. Deze was €15 bij Look Sosso.

























Bij hetzelfde winkeltje zag ik ook dit te schattige vestje hangen. Ik ben helemaal gek van koraalroze, dus deze kon in mijn collectie ook niet ontbreken. Dit vestje was €12.























In Disneyland Parijs ga je gewoon niet weg zonder een souvenir. Toen ik iedereen zag lopen met deze te schattige haarband wou ik hem ook! Disneyland is zoals jullie weten niet het goedkoopst, dus qua souvenirs had ik weinig keus. Vandaar dat dit mijn enige Disney aankoop is. Deze haarband was €11,99.

























Toen ik vorige week naar Arnhem ging had ik wat dingetjes gekocht daar. Onder andere dit superleuke shirt. Ik heb al wel een Engels shirt maar dan in het zwart met studs die ik al een jaartje of 2 heb, dus het werd tijd voor een tweede! Dit shirt is €10.





























Toen ik bij mijn vriendin was zag ik superleuke London stickers in haar agenda dat ik haar dus gelijk vroeg waar ze die heeft gekocht. We gingen samen naar de V&D en ze wees ze aan. Ik zag nog een ander super schattig setje stickers (rechts) wat ook nog 70% was afgeprijst! Ik nam ze alle twee mee naar de kassa. De exacte prijzen weet ik niet meer, maar ik weet nog wel dat de stickers rechts rond de €0,75 waren en de stickers links iets duurder dan €2,50.





Ook deze nagelvijl kan niet ontbreken in mijn Engeland collectie. Hij doet het prima, maar ik kocht hem eigelijk meer voor het printje haha. Deze was ook 70% afgeprijst en rond de €0,75.

























En last but not least, geurkaarsen! De grote geurkaars heb ik bij Ikea gekocht, de kleintjes bij een huge supermarkt in Perros Guirec genaamt Intermarche. Maar je kan geurkaarsen vrijwel in elke winkel met intrieurdingen en grote supermarkten kopen.

Zozo, wat vonden jullie van de shopblog? Ik heb het expres niet in de filmpjesvorm gezet, omdat jullie nog wat filmpjes krijgen deze week! Wat heb jij voor het laatst geshopt?

2 opmerkingen: