img> src="https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/9b/2d/f2/new-york-city.jpg"

donderdag 9 augustus 2012

DIY: Collage maken van anzichtkaartjes/foto's

Hey allemaal!
Zoals jullie weten ben ik vrijdag terug gekomen van vakantie, ik had het erg naar mijn zin en vond Bretange ook erg mooi. Anyway, ik zag ook heel veel winkels waar ze ansichtkaarten verkopen. De meeste hebben maar 1 plaatje op de voorkant van bijvoorbeeld bloemen, vuurtorens of schepen. Ik kwam daar op het idee om een collage van ansichtkaarten te maken. Het kan natuurlijk ook met foto’s maar ansichtkaarten zijn in mijn ogen net iets mooier en ik had alleen maar schilderijen van grote steden op mijn kamer dus ik ging aan de slag!

Wat heb je nodig?
-  Kaartjes ofcourse, een stuk of 12. Het mogen natuurlijk ook foto’s zijn zoals ik ook zei, ook kan je foto’s                        uit tijdschriften gebruiken. (tip: varieer in grootte, dat maakt het speelser)
- Een lijst of een groot vel papier
- Lijm
- Een schaar om eventueel kaarten die te groot zijn af te knippen.


Dit zijn al mijn kaartjes:
































Toen ik naar de Ikea ging om lijsten te kopen viel het me op dat ze geen lijsten hadden van 60 bij 70. Die had ik namelijk nodig en de lijst die het dichtstbij kwam was een lijst van 50 bij 70. Ik nam die mee, in de hoop dat het nog een beetje paste. Helaas, ik moest mijn collage gedeeltelijk veranderen en moest nog wat foto's erbij printen. Geen ramp, maar het was we even een klus om alles mooi recht en goed in de lijst te krijgen. Lijmen is een must, gebruik daarom een lijst met een kartonnen laag want als je de foto's/kaarten niet lijmt vallen ze allemaal naar beneden. Het resultaat?






















Ik vind hem persoonlijk erg mooi geworden en er onder staan nog wel wat foto's ja, maar alle kaarten hebben jullie al gezien, ik heb alleen de kleintjes en de 2 schepen niet gebruikt, verder staan er nog wat foto's van mij en mijn broer, maar hij geeft geen toestemming om zijn gezicht te laten zien. Dusja..
Heb jij ooit een collage gemaakt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten