img> src="https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/9b/2d/f2/new-york-city.jpg"

vrijdag 10 augustus 2012

Turkse hammam

Op vakantie in Cyprus hebben mijn moeder en ik ervoor gekozen een Turkse hammam te doen. Bij een turske hamman word je helemaal gescrubt en je krijgt schuim oven je heen wat helemaal word ingesmeerd. Ik ga jullie vertellen hoe het ging en wat ik ervan vond. Ik heb geen foto's gemaakt maar wel plaatjes opgezocht.
Zo zag de kamer en de tafel er ongeveer uit

Als eerst zijn we in de sauna geweest hier valt verder niet veel over te vertellen gewoon een normale sauna. Wel vind ik sauna's echt heerlijk ruiken. Toen we uit de sauna kwamen gingen we liggen op een grote stenen tafel. Eerst werd er warm water over je hele lichaam heen gegoten en daarna werd je helemaal gescrubt (dit was erg handig aangezien ik dit op de eerste dag van de vakantie deed en er daardoor geen bruine huid werd weggescrubt en daardoor de bruine huid ook langer blijft, en bruin ben ik geworden :D) Na de scrub kwam het schuim dat over je heen werd gegooid en werd ingemasseerd. Toen de behandeling was afgelopen gingen we naar een relaxhoek waar heerlijke kussens lagen waar je in kon gaan zitten, we kregen wat te drinken en we mochten nog een gezichtsmaskert als we dat wouden. Dat hebben we natuurlijk gedaan. Het was een donkergroen masker dat naar kruiden rook maar ik ben vergeten te vragen wat voor soort masker het was, iemand ideën? Nadat het masker was ingewerkt konden we het afspoelen.
Het schuim dat over je heen werd gegoten
(het was daar niet zo druk als op deze foto)
Na de behandeling was mijn huid heel lekker zacht en zag er fris uit. Het koste ongeveer 30 euro p.p. (ik weet de precieze prijs niet want je betaalt op Cyprus met turkse lira's) Het was echt super heerlijk (goede woordcombinatie) en ik zou het zeker aanraden.
Liefs Gaby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten