img> src="https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/9b/2d/f2/new-york-city.jpg"

woensdag 15 augustus 2012

Mooie huid

Hier alweer een berichtje van mij met beautytips.
Veel beauty artikelen de laatste tijd, ik weet het maar daar ben ik in de vakantie namelijk veel mee bezig. Meer over beauty te weten komen en dat deel ik graag met jullie.

Deze keer gaan we het over je huid hebben.
Veel meiden hebben van zichzelf niet de perfecte huid, iedereen heeft puistjes, vlekjes, sproeten, bultjes en noem maar op. De meeste meiden proberen dit weg te halen door een dikke laag foundation. Ik vind dit zelf altijd zo lelijk. Als je het aan mij vraagt: gewoon NIET doen.
Ik heb voor jullie wat tips zodat je een mooiere huid krijgt en om je huid mooi en gezond te houden.






1. Eet gezond
Veel meiden proberen wat af te vallen of eten gewoon niet gezond. Ze slaan dan het ontbijt over of eten bijna niets. Je hoeft niet te stoppen met eten. Het belangrijkste is dat je gezond eet op de juiste momenten.
Sla NOOIT je ontbijt over. Je ontbijt is het allerbelangrijkst. Het best kun je een stevig ontbijt nemen waar je nog even vol van zit. Ook is het belangrijk om te lunchen. Als je overdag (en dan bedoel ik tot het avondeten) goed eet dan het je 's avonds niet zoveel trek en zul je sneller een bak chips of wat koekjes overslaan (mijn ouders nemen rond koffietijd altijd wat te eten).
Als je beter en gezonder eet zul je dat ook aan je huid zien.


2. Scrub
Scrub 2-3 keer per week je gezicht met een lichte scrub die speciaal gesschikt is voor het gezicht.
Scrub ook 2-3 keer per week je lichaam met een scrub met grove korrels. Let op maak duidelijk een verschil tussen scrub voor je gezicht en scrub voor je huid, als je de scrub met de grove korrels op je gezicht gebruikt kan dit je huid juist beschadigen.
Een goede scrub verwijderd dode huid cellen en haalt de laatste restjes make-up van je gezicht, en de meeste scrubs bevatten verzorgende bestandsdelen die je een zachte huid geven.
                                              

3. Nachtrust
Zorg dat je goed slaapt. Ga minimaal 1 keer in de week een keer lekker vroeg slapen. Ik neem daarvoor altijd een lange warme douche en scrub mijn lichaam. Ook neem ik dan nog even een maskertje en heel soms zelfs een voetenbad. Dit alles zorgt dat ik lekker rustig kan slapen, en genoeg slaap zorgt dat je er beter uit gaat zien. Van te weinig slaap krijg je wallen, raak je gestrest of loop je half slapend over straat en dat ziet er niet echt fris uit. Slaap genoeg en je loopt er weer gezond bij.
                                         

4. Maak 1 keer per week je huid grondig schoon
-alle make-up er grondig afhalen
-een paar minuutjes boven een stoombadje bungelen
-een gezichtsmaskertje doen wat past bij jou huidtype
-als je het er weer af hebt gewassen even je gezicht verfrissen met een watje met tonic
-en dan een lekker crèmpje

5. Drink veel water, water is goed voor je huid
6. Neem 's ochtends op een nuchtere maag een glaasje louw water met citroensap, dit werkt zuiverend
7. Gebruik niet te veel foundation
8. Pas op met de zon, zorg dat niet niet verbrand iets slechters kan ik niet bedenken
9.,Niet roken
10.,Eet genoeg fruit
11. Genoeg bewegen en genoeg frisse lucht
12. Smeer na het douchen je huid in met een bodylotion



Dit waren een paar tips.
De eerste paar heb ik iets verder uitgewerkt omdat ik die erg belangrijk vind, en er veel over te vertellen valt de rest spreekt voor zich.
Je hoeft natuurlijk niet alle tips op te volgen, en ook niet alles zal bij iedereen helpen.
Je huid zal niet in één keer hersteld of mooier geworden zijn, dit kan tijd kosten. Dus niet na 1 week al opgeven omdat je nog geen resultaat ziet.
En als laatste nog 1 ding. Alle vrouwen die je ziet in tijdschriften met een "perfecte" huid. Dit is allemaal gefotoshopt! Verwacht niet dat jou huid er straks zo uit komt te zien.

Test jouw huidtype. Ga naar: http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/test_huidtype.php

Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad!
Xx Gaby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten