img> src="https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/9b/2d/f2/new-york-city.jpg"

vrijdag 22 juni 2012

Schilderen

Hee allemaal.
Ik was maandag even naar de Action geweest met de vriendin van mijn moeder om schoolspullen te kopen, en ik ging ook nog even kijken naar een schildersdoek. Ik had mijn vader namelijk beloofd dat hij nog een schilderij kreeg. Dus ik kwam thuis met 6 verschilldende kleuren verf en een schildersdoek.














Ik ging aan de slag, ik heb in princiep alleen verf, een schildersdoek, penselen, een oud bakje en een glas met water gebruikt. Ik heb een zonsondergang gemaakt en ik heb er een soort van tutorial van gemaakt, ik heb niet het eerste deel gefilmd maar heb een beetje geprobeerd het te laten zien hoe het moet.



















Ik hoop dat hij het bij jullie goed doet.

Ik heb het zo gedaan:
Eerst een schets met potlood gemaakt.
Daarna heb ik de zon geschilderd. Deze moet heel licht geel. Daarna heb ik er om heen ook een beetje geel geschilderd.
Toen heb ik de lijn getrokken waar de lucht en de zee is.
Daarna heb ik helemaal bovenaan een halve ovaal, dat heb ik laten overlopen naar bruin, donkerrood, rood, oranje en vervolgens geel. Toen heb ik een paar gebouwen getekend.

Bij het tweede deel heb ik blauw, een beetje rood, wit en zwart een beetje gemengd tot heb een beetje een donkerblauwe kleur gaf. Ik heb lichtgeel erover heen geschilderd en dat goed uitgevaagd. Toen heb ik de randen zwart geverfd.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk was! Veel schilderplezier! Liefs Felina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten